انسان وتضادهایش

نومیدی هنگامی که به مطلق می رسد یقینی زلال و آرام بخش می شود...

انسان وتضادهایش

نومیدی هنگامی که به مطلق می رسد یقینی زلال و آرام بخش می شود...

شما عقب مانده اید و ترکیه زده جلو

این هفته سی ان ان در برنامه GPS فرید ذکریا مصاحبه تقریبا یک ساعته ای با محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران داشت. موضوعات مختلف و تقریبا همیشگی پرسیده شد ( من متعجبم احمدی نژاد بعد از این همه سال همین سوالات تکراری و اتهامات و مزخرفات را جواب دادن ، زبانش مو درنیاورده و یاتاقان نسوزانده!)

آخر آخر مصاحبه مسئولان کاخ ریاست جمهوری به ذکریا علامت دادند که آقا بسه هرچی پرسیدی! وقتت تمام شد.! ذکریا از رییس جمهور خواست که من یک سوال دیگر بکنم ؟ ؟؟؟ و محمود هم که دل رحم! گفت باشه! 

بعد ذکریا نه گذاشت نه برداشت و گفت:

شما و ترکیه دو کشور تقریبا هم ارز در خاورمیانه هستید ، با جمعیت های مشابه خصوصیات مثل هم. اما شما عقب مانده اید و ترکیه زده جلو. 


محمود هم نه گذاشت و نه برداشت و گفت :

اولا ما خیلی خوشحال می شویم که ترکیه پیشرفت کند ( یعنی ما چشم دیدن پیشرفت بقیه را داریم) ثانیا: ترکیه نه هشت سال زیر جنگ تحمیلی بوده و نه سی سال زیر تحریم. ثالثا ایران از برخی جهات مثل علم و تکنولوژی و فن آوری های خاص خیلی از ترکیه جلوتر است و اصلا قابل مقایسه نیستند و رابعا ( و مهمتر از همه) ایران بدهی خارجی ندارد و ترکیه 300 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد.

من به رییس جمهوری که این قدرباهوش و حاضر جواب باشد و از ارقام و اطلاعات و موضوعات مربوط به کشورهای دیگر هم! مطلع باشد دست مریزاد می گویم. و اینکه اگرروزی محمود احمدی نژاد دیگری توانستید پیدا کنید سلام ما را هم به او برسانید. "


با تمام اشکالاتی که این روزها بر جناب رئیس جمهور وارد است این یکی یعنی ذکاوت و حاضرجوابی به حق او را از بقیه یک سروگردن بالاتر برده....


نظرات 1 + ارسال نظر
یه همشهری جمعه 20 آبان 1390 ساعت 12:37

سلام.البته ایشون خیلی باهوش هستند.اگه نبودن که هزار هزار میلیارد اختلاس نمیشد...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد