پارادوکس فیسبوک گویای این تناقض بنیادین در شبکههای اجتماعیای همچون فیسبوک است که در آنها تعداد زیادی از کاربران فعال و مشهور افرادنامطمئن، خودپرست و دارای اعتماد به نفس پایین هستند.
این پارادوکس اولین بار توسط مقالهای در دیلی میل با عنوان کاربران فیسبوک نامطمئن، خودپرست و دارای اعتماد به نفس پایین هستند مشهور شد. ادعای اصلی این مقاله این بود که رفتن به فیسبوک برای خیلی از افراد همانند نگاه کردن در آینه و تعریف و تمجید از تصویر خود است.
بر اساس تحقیق مرتبط با همین موضوع، کسانی که بیشترین زمان را در شبکههای اجتماعی صرف به روز رسانی پروفایل خود و پیدا کردن دوستان جدید میکنند، کسانی هستند که در زندگی واقعی خودپسند بوده و دوستان کمتری دارند!
برخی استدلال میکنند که منطق این ادعاها، به خاطر زمان زیادی است که افراد خود شیفه یا غیراجتماعی به دلیل نداشتن دوستان زیاد، صرف گشت زنی در اینترنت می کنند. هرچند نمی توان این قانون را در مورد بسیاری از افراد درست تلقی کرد.
نارنجی
http://www.panteafun.com/