انسان وتضادهایش

نومیدی هنگامی که به مطلق می رسد یقینی زلال و آرام بخش می شود...

انسان وتضادهایش

نومیدی هنگامی که به مطلق می رسد یقینی زلال و آرام بخش می شود...

چرا ایران به ارمنستان کمک میکند و نقش شونیزم فارس!

این نوشتار موثر، توسط میهن پرست آذری زبان ِ اهل ارومیه، "فرزاد قنبری" نوشته و به شرح ذیل ارائه می گردد.
...................................................
ابتدا مقدمه ای را خدمت همه دوستان عرض میکنم :
اکثر دوستان به سوریه ، ترکیه ، عربستان و سایر کشورها سفر کرده اند، آیا تا بحال دیده اید که شوفران تاکسی، کسبه بازار و عموم مردم این کشورها بنشینند و از دولت خود بد بگویند. اللخصوص که یک خارجی ببینند با آب و تاب از دولت خود حمایت میکنند.
آنگاه ما ایرانی ها را خدا گرفته است، هر جا که میشینیم پشت سر مسئولین بدوبیراه میگوییم و تا اینکه یک خارجی میبینیم ده برابرش میکنیم.
آیا اینچنین باید حق ملیتی مان را به دولتمان بپردازیم. و با پررویی تمام میگوییم که آزادی بیان نداریم. شونیزم فارس در معنای لغوی میشود میهن پرست افراطی و اگر کمی آگاهانه تر نگاه کنیم، میبینیم که با سقوط پهلوی به تاریخ پیوست. در نظام جمهوری اسلامی که از تمام اقوام ایرانی بر روی کار است، من این شونیزم را نیافته ام، اگر شما یافتید به من هم خبر دهید.
اگر شهرهای فارس نشین هم نسبت به شهرهای ترک نشین پیشرفت بیشتری داشته اند به علت این است که نمایندگان اصفهان نیروی بیانی خود را در مجلس صرف کسب امتیازات کرده اند. ولی نمایندگان آذربایجان صرف اجرای اصول 15 و 19 کرده اند.

همانطور هم که میبیند کردستان هم که بیشتر از سایرین درگیر مسائل قومی بوده ، عقب تر مانده است.


حال در جامعه ای که هنوز در جهان سوم غوطه ور است و به بعضی از مفاهیم ملی و سیاسی دست نیافته است ، فدرال و زبان قومی چه مفهومی دارد؟
کم کم دارم به این سخن "یاشار-ق" ایمان میاورم که حقوق قومی بهانه ای برای تجزیه است و شونیزم فارس دشمنی خیالی جهت هدفمند کردن مبارزات.
واقعا در جامعه ای که ما هنوز از حقوق فردی خود محروم هستیم، در جامعه ای که یک صنعت قابل اتکا نداریم ، حقوق قومی چه مفهومی دارد؟
دو اتفاق جالب اخیرا برای من رخ داده است که بکلی نگرش من را عوض کرده است:

1 – اواسط تابستان بود، آن زمانهایی که برقها زود زود میرفت ، در دفتر تجاریمان یک میهمان ترکیه ای داشتیم ، لنگه ظهر بود که داشتند با دائیم صحبت میکردند که برقها رفت کولر از کار افتاد ، و چون دیگه از فظرت گرما نمیتوانستیم بشینیم، جلسه را تعطیل کردیم و من با ماشین آنها را به هتل بردم.
طرف های عصر بود که دوباره روی میز داشتیم به نقشه های مرزی نگاه میکردیم که کدام راه کمتر تحت نفوذ پ ک ک است و باری ترانزیت امن تر که باز هم برق ها رفت ، طرف ترکیه ای که خودش هم کرد بود گفت برق ها چرا اینطوری میکنند عجب اداره برق ناتوانی دارید ! قبل از آن هم چندین بار به ما نیش و کنایه زده بود!
من دیگر نتوانستم که خودم را کنترل کنم و گفتم که بخشید همین شما ها بودید که تا 15 سال پیش جلوی خاورهای ایرانی را بخاطر یک پاکت سیگار میگرفتید. الآن که زیر سایه پرچم ترکیه و به ازای برداشتن روسری از سر دخترانتان آدم شده اید دارید استاتزی میایی؟
بعدش بهش گفتم اگر این قدر از ترکیه راضی هستید پس چرا بعضی از شما دارد با دولت جنگ میکند؟ که یکهو رنگ طرف پرید و گفت این ها سیاست است و به ما ربطی ندارد و بحث را عوض کرد .
تازه فهمیدم که ایران چه نعمتی است و ما در کشور خودمان هرگونه دلمان میخواهد نظام را نقد میکنیم ولی یک ترکیه ای از ترس سرویس امنیتی کشورش ، رنگش پرید .

2 – وخاطره دوم مربوط به همین یک ماه پیش است که چشم پدربزرگم را عمل کرده و در بیمارستان آذربایجان بستری کرده بودیم که تخت مجاورایشان یک آذربایجانی بود که کلیه اش را عمل کرده بود و برادر کوچکش (البته 40 سال داشت) نیز همراه ایشان بود.
خود ایشان آمد پیش ما و اشاره به پدرم گفت که پسرتان را به باکو بفرستید تا بیاید و با جهان نوین آشنا شود و از این چرت و پرت ها ، پدرم گفت مگر ایران قدیمی است؟
که مردک با پررویی تمام گفت که ایران مانند شوروی به تاریخ پیوسته است و امروز شماها هستید که باید استقلال بگیرید و به باکو پیوند بخورید و آذربایجان بزرگ را تشکیل دهید؟
این جور جاها من زود قاطی میکنم و با زبان تندم که خاصیت اصلی من است در کمال احترام به این مرد دیوانه گفتم : "بازی روزگار است، زمانی پدران ما برای حفظ قفقاز تا سرحد خون جنگیدند و افسانه "آراز قانلی چای" را ساختند الآن شما با وقاحت تمام دم از جداسازی آذربایجان میزنید و بعد با کنایه گفتم از قره باغ چه خبر؟

یاشاسین قهرمان یوردوم ایران
یاشا غیرتلی آرخام آذربایجان

با تشکر

فرزاد-قنبری

منبع

نظرات 12 + ارسال نظر
آراز جمعه 9 اردیبهشت 1390 ساعت 15:23

واقعا که آبروی اورمو رو بردی.واقعا تو کی هستی؟

arta جمعه 23 اردیبهشت 1390 ساعت 12:04

ننگ بر تو
آیا واقعا اینگونه فکر می کنی ؟ یا پول می گیری و حرف میزنی؟
تا جایی که من اطلاع دارم نمایندگان آذر بایجان در مجلس جرات مطرح کردن اصول 15 و 19 رو ندارند.
این طبیعی است که سیاست ایران حکم میکند که امکانات کشور را در مرکز جمع کند و از ارمنستان حمایت کند (بر خلاف اسراییل).
ولی اینکه یک ترک بیاید اینچنین مضحکانه بنویسد خیلی عجیب و غیر طبیعی است.
تو یا ترک نیستی یا بی هوییتی و یا پول (مزایای زود گذر ) میگیری و مینویسی.
ننگ بر تو

نصوح چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 ساعت 09:21 http://www.tobeyenasuh.blogfa.com

سلام
مطلب خیلی خوبی بود به شما تبریک میگم به خاطر این همه روشن فکری.کاش همه ما ترکها بتونی بدون تعصب به قضایا نگاه کنیم.

امیر جمعه 9 تیر 1391 ساعت 20:37

شما غلط می کنی از جانب ترکها اظهار نظر می کنی بسیجی حروم زاده

خیلی متشکرم دوست عزیز!
مقاله از من نیست. یکی از هموطنان آذری زبان و هم خون و همجنس شما آن را نوشته اند. بنده فقط انتشار داده ام.
اگر زحمت خواندن دو خط اول مقاله را می کشید و یا اگر اخر مقاله را خوانده بودید، در هر صورت به منبع نوشتار پی می بردید.

علی یکشنبه 3 دی 1391 ساعت 01:15

تو رو خدا نقاب از چهره بردار
شما ها ارمنی های و ضد دین اسلام و ضد ترک ها هستید
زنده باد اسلام
زنده باد قران
زنده باد آذربایجان
زنده باد قره باغ آذربایجان
مرگ بر ارمنی

من هیشکدوم از اینهایی که گفتی نیستم دوست عزیز
من ایرانی ام. مسلمون ام. دوست دار ترک و دوست دار ارامنه و دوست دار فارس

yilmaz یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 12:29 http://www.sulduz020.blogfa.com

با آبروی ترکها بازی نکن.تو ترک نیستی اگر هم باشی یک مانقود هستی
روزی در برابر مردم ترک سرخورده خواهی شد

سلام پنج‌شنبه 27 تیر 1392 ساعت 23:22

میتونی وقتتو با چیزای بهتری تلف کنی، اگه تو نوشتن استعداد نداری اشکالی نداره دنیا که به آخر نرسیده.
مرگ بر شوونیزم و ننگ بر هر بی سوادی که از طرف دیگزان حرف بزنه
یه منبع هم برای حرفهای مفتت بده بعضی وقتا

، جمعه 27 دی 1392 ساعت 22:01

ارمنستان وجه تشابهات بسیاری با اسرائیل غاصب دارد ولی همیشه تحت حمایت کشورهای اسلامی قرار دارد؟هر دو غاصب سرزمینهای مسلمین هستند. هر دو در نسل کشی مسلمانان ید طولانی دارند. در تجاوز به نوامیس مسلمین دست بالایی دارند. در سوزاندن بچه ها وزنان بی دفاع روی هر جنایت کاری را سفید کرده اند.در طویله کردن مساجد وخوکدانی کردن ونشان دادن به رسانه ها ،گوی سبقت را دربی دینی وکفر ورزی روبده اند. البته دو مورد اخر مختص کشور ارمنستان میباشد.واینک به پاس این وحشی گری ارمنستان، گاز وسوخت وبرق وعمران ان کشور بایستی توسط ما انجام گیرد. قره باغ جزء لاینفک سرزمین مسلیمن باقی خواهد ماند وامریکا وارمنستان هیچ غلطی نخواهند کرد.

یا هو جمعه 27 دی 1392 ساعت 22:08

حمایت از مردم فلسطین به هرقیمتی باید انجام گیرد تا سرزمین مسلمین ازاد و اسرائیل غاصب از بین برود. واز طرف دیگر ارمنستان غاصب جهت توانمند شدن در برابر مسلمین باید از هر گونه حمایتی برخودارشود تا مسلمین شیعه ازربایجان از بین بروند وسرزمین قره باغ تحت سلطه ارامنه وحشی وجنایتکار بماند. این است سیاست ما در برابر دو کشور غاصب ونسل کش مسلمین یعنی اسرائیل وارمنستان

آیماز جمعه 12 دی 1393 ساعت 13:51

اقای قنبری حرفاتو خوب اومدی ولی این اخراش گند زدی
ایران داره حواس باکورو با حمایت از ارمنی ها پرت می کنه گیرم به صلاح ایران باشه. قبول!!!..ولی به چه قیمت؟؟؟؟ به قیمت کشتن مردم بد بخت قره باغ که خیر سرم شیعه علی هستن درحالی که نصف سوریه سنی هستو ایران داره از سوریه حمایت می کنه به نظر من نباید بگیم جمهوری اسلامی همون جمهوری نژاد پرست ایران برازنده تره پارسیان اگه شرف داشتن از ارمینی ها به بهانه صلاح و خیر ایران ازش حمایت نمی کرد مثل روز برای ملت ترک روشنه که ایران داره برای نابودی اذری زبانان در قره باغ از ارمن حمایت می کنه و این دور از اسلامو شرف و غیرته بشره نرماله

متین پنج‌شنبه 17 فروردین 1396 ساعت 11:30

سلام خدمت دوستان. آقای قنبری عزیز کوردا به مسایل قومیتی فکر میکنند چون همه فکر میکنن مگه برای کسی ممکنه که به قومیت و دینش فکر نکنه؟؟؟
اگر اصل 15 و 19 میگن اقتصاد و شکوفایی فقط آذربایجان که کارگرهایی که هرروز سر میدان کار از صبح زود به امید کار نداشته در شهرهایی چون ایلام، مهاباد، بوکان و سقز و... که همیشه دارن بیشتر میشن که فاتحه شون خونده ست.
اصل شرف بهتر از دو اصل بالاست.
زنده باد ایران و به امید روزی که قومیت جای خودش رو به ملیت تغییر بده و هیچ کسی روی حرف زدن از قومیت رو نداشته باشه

آریا وحشی دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 ساعت 00:55

این مردک یا مزدور رژیم ارتجاع سیاه آخوندی است و یا ارمنی کون گهی و یا کرد وحشی و یا پان فارسیست کثافت است .
شعار هر تورک> تبریز باکو آنکارا ما کجا و فارس سگهای راسیست کجا.
روس فارس ارمنی دشمن تورک های سراسر جهان هستند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد