انسان وتضادهایش

نومیدی هنگامی که به مطلق می رسد یقینی زلال و آرام بخش می شود...

انسان وتضادهایش

نومیدی هنگامی که به مطلق می رسد یقینی زلال و آرام بخش می شود...

و حرفهایی است برای نگفتن

حرفهایی است برای گفتن

که اگر گوشی نبود نمیگوییم

و حرفهایی است برای نگفتن
حرفهایی که هرگز سر به ابتذال گفتن فرود نمی آورند
حرفهای شگفت,زیبا و اهورایی همین هایند
و سرمایه ماورایی هرکس به اندازه حرفهایی است که برای نگفتن دارد
حرفهای بیتاب و طاقت فرسا
که همچون زبانه های بیقرار آتشند
و کلماتش, هریک، انفجاری را به بند کشیده اند

کلماتی که پاره های بودن آدم اند...

اینان هماره در جستجوی مخاطب خویشند
اگر یافتند، یافته می شوند...

و در صمیم وجدان او آرام می گیرند

و اگر مخاطب خویش را نیافتند، نیستندو اگر او را گم کردند، روح را از درون به آتش میکشند

و دمادم حریق های دهشتناک عذاب بر او میافروزند...


نظرات 2 + ارسال نظر
فریناز چهارشنبه 29 دی 1389 ساعت 10:59

محبس خویشتن منم، از این حصار خسته ام

من همه تن اناالحقم، کجاست دار، خستـــه ام



در همه جای این زمین هم نفسم کسی نبـــود

زمین دیـــار غربت است، از این دیار خسته ام

...





کشیده سرنوشت من به دفتــــرم خط عذاب

از آن خطی که او نوشت به یادگار، خسته ام



در انتظار معجزه، فصل به فصل رفته ام

هم از خزان تکیده ام، هم از بهار خسته ام



به گرد خویش گشته ام، سوار این چرخ و فلک

بس است تکرار ملال، ز روزگــــار خسته ام



دلم نمی تپد چـــرا، به شـــوق این همه صدا

من از عذاب کوه بـُغض به کوله بار خسته ام



همیشه من دویده ام به سوی مسلـــخ غبار

از آن که گم نمی شوم در این غبار، خسته ام



به من تمام می شود سلسله ای رو به زوال

من از تبار حسرتم که از تبــــــار خسته ام



قمار بی برنده ایست، قمار تلخ زنــــدگی

چه برده و چه باخته، از این قمار خسته ام

فریناز چهارشنبه 29 دی 1389 ساعت 11:08

درسته ارزش هر کس به حرفاییه که واسه نگفتن داره ولی مشکل اینجاست که ما فکر میکنیم حرف فقط باید از راه دهان زده بشه!!!!
و اینه که کار ما را سخت میکنه!
میتونی حرف بزنی از جنس همون هایی که طاقت فرساست.ولی با زبان دلت.با زبان عملت.با زبان قلبت.
اگه به امید این بشینیم که مخاطبی زباتنی پیدا بشه زود تر از اون چه که باید؛گرفتار حریق میشیم

روزها بهش فکر کردم تا به این جواب رسیدم...
خودم همیشه درگیر بودم که چرا؟!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد